با سیستم USB SIS آموزش زبان حضوري سريع تر داشته باشيد


بابک عبادی با تسلط در دانش روانشناسی یادگیری ، موفق به ابداع سیستمی برای افزایش مهارت و کاهش فراموشی زبان آموزان گردیده است که در حال حاضر مراحل ثبت این سیستم در ایران و جوامع بین المللی  به نام USB SIS  در حال انجام است.  این سیستم می تواند توانایی یادگیری دانشجویان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.




زمان شروع کار سیستم: با آغاز سال ۱۳۹۰ سیستم USB SIS  به برنامه آموزشی این مرکز  افزوده خواهد شد و همینطور مدت زمان هر جلسه ۱۲۰ دقیقه افزایش خواهد یافت، (بدون اینکه شهریه  تحت تاثیر قرار گیرد.)

این سیستم قدرتمند ترین ابزاری  است که تا به حال برای افزایش مهارت یادگیری زبان های خارجی به کار گرفته شده است و بر پایه اصولی بسیار ساده طراحی و اجرا شده است. نقطه نظر جدیدی که در طراحی این سیستم در نظر گرفته شده است، توجه به اصول روانشناسی یادگیری و همینطور مدیریت زمان است که توانسته بهترین استفاده را از حداقل زمان بدست آورد، چرا که در عصر امروز مسئله کمبود زمان برای مطالعه و تمرین خواستگاه اصلی مشکلات تحصیلی و پیشرفت تحصیلی می باشند.

یادگیری زبان انگلیسی نیز مانند یادگیری هر مهارت دیگری شامل سه مرحله اصلی است:

۱٫      آموختن  

۲٫      سپردن به حافظه دائم

۳٫      یادآوری

شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که چرا بارها مطالبی را از نو مرور کرده اید و بخاطر سپرده اید ولی باز فراموش کرده اید؟ شاید یک دوره زبان انگلیسی را رها کرده بودید و سپس بعد از شروع دوباره مشاهده کرده اید که میزان قابل توجهی از آنچه آموخته بودید را فراموش کرده اید، چرا همواره مطالب بسیاری هستند که با اینکه مطالعه کرده اید ولی بخاطر نمی آورید؟ و چه عجیب که این اتفاق در مورد زبان های خارجی حتی بیش از مطالب دیگر پیش می آید؟

پاسخ این سوال در علم روانشناسی یادگیری چیست؟

در حالیکه آموختن و سپردن به حافظه معمولا مراحل ورودی اطلاعات به ذهن ما هستند، یادآوری و به کارگیری مراحل خروجی ذهن هستند و تنها تکرار مکرر مرحله خروجی یعنی یادآوری است که حافظه را قدرتمند و مهارت را افزایش می دهد؛ به زبان ساده تر مهم این نیست که چند بار یک مطلب را بیاموزید یا مرور کنید، مهم این است که چند بار یک مطلب را از حافظه بیرون بکشیم (به یادآوریم) و به کار ببریم.

با چند بار یادآوری  و در چه فواصل زمانی  مطلب آموخته شده هرگز فراموش نخواهد شد؟

اگر یک مطلب ۷ بار یادآوری شود و فاصله زمانی این ۷ بار با توالی های کمتر از ۴۸ ساعت، کمتر از یک هفته، کمتر از دو هفته، کمتر از یک ماه، کمتر از دو ماه، کمتر از شش ماه و کمتر از یکسال باشند، مطلب مورد نظر در بیش از ۹۰ درصد افراد برای همیشه قابل یادآوری و بکارگیری خواهد بود.

اما آیا نتیجه این دستاورد  علم روانشناسی یادگیری در آموزش زبان های خارجی مورد استفاده قرار گرفته است؟

در کلاس های آموزشی زبان های خارجی که همواره مطالب جدید بسیاری را می آموزیم و حجم لغات جدید، قوائد و تمرین ها بسیار زیاد است، هرگز زمان کافی برای تمرینهای یادآوری و افزایش مهارت وجود ندارد و معمولا مهمترین مرحله یعنی یادآوری از کمترین توجه در برنامه آموزشی برخوردار می شود؛ به این ترتیب تنها آن دسته زبان آموزان  موفق خواهند بود که آنچه در کلاس درس آموخته اند را در فاصله زمانی کمتر از یک هفته در منزل یادآوری کنند.

شرح سیستم SIS USB به زبان ساده:

نحوه کار سیستم: مراحل کار سیستم به قرار زیر هستند.

۱-    انجام آزمون های یادآوری

دستیار آموزشی آزمون های یادآوری را دانه به دانه برای دانشجو در هر جلسه اجرا می کند:

لیست آزمون های یادآوری

ü      آزمون لغت معنی (Vocabulary Remembering)

ü      آزمون شنیدن (Listening Skills & Techniques Remembering)

ü      آزمون خواندن (Reading Skills & Techniques Remembering)

ü      آزمون جملات کاربردی (Function Skills Remembering)

ü      آزمون قوائد دستوری (Grammar Skills Remembering)

۲-    تصحیح آزمون ها

در هر مرحله که دانشجو مشغول انجام آزمون بعدی است، دستیار آموزشی نتایج آزمون مرحله قبل را تصحیح کرده و ثبت می کند

۳-    اضافه کردن فراموش شده های دانشجو به آزمون بعدی دانشجو

در این مرحله دستیار آموزشی تمامی آنچه دانشجو در هر آزمون فراموش کرده است و نتوانسته است که برای آن پاسخ درست را بیابد را ثبت کرده و به آزمون بعدی آن دانشجو می افزاید

۴-    ثبت امتیاز دانشجو در آزمون های یادآوری

در این مرحله دستیار آموزشی امتیاز دانشجو را در مجموع آزمون های یادآوری محاسبه کرده و جهت بررسی وضعیت رشد مهارت دانشجو ثبت می کند.

۵-    رسم نمودار افزایش مهارت دانشجو

در این مرحله دستیار آموزشی نمودار پیشرفت دانشجو را رسم می کند و مرحله روزانه USB SIS  به پایان می رسد.  به این ترتیب ساعت اول از جلسه دو ساعته آموزشی به پایان می رسد و دستیار آموزشی دانشجو را به کلاس آموزشی بابک عبادی هدایت می کند.

۶-    طراحی آزمون های شخصی هر دانشجو در جلسات آینده

هر دانشجو در هر جلسه آزمون های ۵ گانه ذکر شده را با توجه به فراموش شده هایش در آزمون های قبلی انجام می دهد، به این معنی که نه تنها مطالب جدید آموخته شده در آزمون ها پرسیده می شوند، بلکه هر سوالی که در آزمون های قبلی توسط دانشجو به درستی پاسخ داده نشده باشد، تا زمانی که دانشجو حداقل سه دوره متوالی نتواند آنرا به درستی پاسخ دهد در لیست سوالات آزمون بعدی باقی می مانند.

به عبارت ساده تر سیستم تقویت مهارت USB SIS از هیچ اشتباه و یا فراموشی دانشجو چشم پوشی نمی کند، مگر اینکه اطمینان حاصل شود که مطلب فراموش شده برای همیشه در حافظه جای گرفته و مهارت کافی در بکار گیری و یادآوری آن وجود دارد.

۷-    یادآوری مطالب آموخته شده در الگوهای زمانی ۷ مرحله ای

همانطور که ذکر شد ۷ مرحله زمانی در یادآوری وجود دارد که یادآوری مطالب در این ۷ مرحله زمانی به داشتن یک حافظه قدرتمند و مهارت کافی در استفاده از آموخته کمک می کند. سیستم USB SIS  تمامی آنچه دانشجو آموخته است را مطابق با این ۷ مرحله یادآوری از دانشجو می پرسد تا مهارت بدست آمده در زبان انگلیسی برای  همیشه در ذهن دانشجو جاودانه شود.

به این ترتیب این ابزار قدرتمند دانشجویان مرکز آموزش زبان خصوصی بابک عبادی را قادر می سازد که بدون صرف زمان قابل توجه یکبار و برای همیشه مهارت زبان انگلیسی را بیاموزند


http://www.english-ebadi.com</

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید